سلامت و زیبایی

اندام زنانه جذاب و زیبا از دیدگاه اقایان

اندام جذاب و زیبای زنان از دیدگاه اقایان

اگر شما یک زن به طور طبیعی لاغر با باسن باریک تر هستید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید: آیا حتی ممکن است باسن بزرگتر شود؟ این همه صحبت در مورد نسبت دور کمر به باسن چیست؟ جذاب ترین نسبت کدام است؟ چگونه می توانم نسبت خود را به طور طبیعی بهبود بخشم تا اندام جذاب زنانه داشته باشم؟

اینها سوالاتی است که ما زیاد داریم. بنابراین در داخل این مقاله، ما در مورد این صحبت خواهیم کرد که چرا بسیاری از زنان می‌خواهند باسنی پهن با کمری کوچک داشته باشند، چه چیزی را نمی‌توانیم تغییر دهیم، چه چیزی را می‌توانیم تغییر دهی اندازه گیری باسن خود را به سرعت شروع به بهبود نسبت دور کمر به باسن.

 

باسن بزرگتر در مقایسه با چه چیزی؟

ابتدا باید در همان صفحه قرار بگیریم. وقتی می گوییم «باسن بزرگ»، منظورمان چیست؟ بزرگ در مقایسه با چه؟ ما در مورد بزرگی باسن شما در اندازه گیری عینی صحبت نمی کنیم. و ما حتی در مورد بزرگ یا پهن بودن باسن شما در مقایسه با زنان دیگر صحبت نمی کنیم.

وقتی مردم در مورد “باسن بزرگ” صحبت می کنند، معمولاً به طور شهودی در مورد داشتن باسن پهن در مقایسه با کمر خود صحبت می کنند.

 

در کنار داشتن شانه‌های قوی، این تضاد بین اندازه دور کمر و باسن، شکل بدن «ساعت شنی» را ایجاد می‌کند که زنانی که دارای اندام جذاب زنانه مانند مرلین مونرو، اسکارلت جوهانسون، بریژیت باردو و بیانسه به آن مشهور هستند. اما همانطور که می بینید، بریژیت باردو در واقع ساختار نسبتاً باریکی دارد، از جمله باسن نسبتاً کوچک. فقط این است که آنها در مقایسه با کمر حتی کوچکتر او بزرگ هستند.

با این استاندارد، زنی با نسبت دور کمر به باسن کمتر یا مساوی 0.7 باسن پهن دارد. برای تعیین نسبت کمر به باسن خود  با اندازه‌گیری دور کمر در باریک‌ترین نقطه و دور باسن در پهن‌ترین نقطه شروع کنید، مانند زیر:

 

فاصله استاندارد بین سایز کمر و باسن

 

سپس دور کمر خود را بر دور باسن خود تقسیم کنید و نسبت دور کمر به باسن را به شما نشان دهد. به عنوان مثال، فرض کنید زنی داریم با کمر 26 اینچ و باسن 31 اینچ. او اندازه دور کمر خود را بر اندازه باسن (26/31) تقسیم کرد تا نسبت 0.838 را بدست آورد.

با این حال، خیلی در اعداد خاص غرق نشوید. داشتن باسن پهن و کمر کوچک نشان می دهد که فردی قوی و لاغر سالم است. این نشان می دهد که یک نفر در فرم است. شما نیازی به بازی کردن سیستم ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در عین حفظ سلامت بدن در محدوده چربی بدن، قوی تر شوید.

با این اوصاف، زمانی که ما از زنان و مردان نظرسنجی کردیم، در واقع ترجیحی برای زنان با باسن نسبتاً بزرگتر وجود داشت را دارای اندام جذاب زنانه میدانستند. اگر می خواهید عمداً روی باسن خود تأکید کنید، ممکن است ظاهر شما را بهبود بخشد. با این حال، باز هم، ترفند این است که به سادگی روی قوی‌تر شدن در بالابرهایی که عضلات باسن شما را کار می‌کنند، تمرکز کنید.

چرا بسیاری از زنان باسن بزرگتر می خواهند؟

بیشتر زنانی که ورزش می کنند به دنبال بزرگتر کردن باسن هستند. وقتی از خوانندگان خود نظرسنجی کردیم، تقریباً دو سوم می خواستند روی باسن خود تأکید کنند. این یکی از رایج ترین سوالاتی است که ما می پرسیم و در ده سال گذشته بوده است.

به نظر می رسد باسن پهن و باسن بزرگ جذاب است زیرا سالم به نظر می رسد. داشتن باسن قوی نشان می دهد که یک زن عضلانی و ورزشکار است. داشتن کمر باریک نشان می دهد که او اضافه وزن ندارد. و این مختص زنان نیست. در واقع، این به طور مستقیم با این که چگونه زنان مردان قوی و ورزشکار را ترجیح می دهند و چگونه به برخی نسبت ها نسبت به دیگران تمایل دارند، قابل مقایسه است. به عنوان مثال، زنان اغلب مردانی را با شانه های پهن تر ترجیح می دهند. در واقع، وقتی زنان را مورد بررسی قرار دادیم، آنها مردانی را با باسن قوی‌تر و ورزشی‌تر نیز ترجیح می‌دادند.

به طور خلاصه، داشتن نسبت دور کمر به باسن بالاتر، شما را قوی‌تر، خوش اندام‌تر و سالم‌تر نشان می‌دهد. در نتیجه باعث جذابیت بیشتر شما می شود. برد – برد.
نسبت دور باسن به دور کمر چه ارتباطی با سلامتی دارد؟

نسبت دور کمر به باسن اندام جذاب زنانه  نشان می دهد که او چقدر عضله دارد. این نشان دهنده ژنتیک او است. این اشاره به این دارد که آیا او روزهای خود را صرف ورزش می کند یا نشسته. و حتی نشان دهنده باروری (مطالعه) و جوانی (مطالعه) است.

از این گذشته، با بالا رفتن سن زنان، فعالیت بدنی آنها کاهش می یابد، و در نتیجه باسن آنها کمتر عضلانی می شود در حالی که دور کمر آنها منبسط می شود. این قابل پیشگیری (و برگشت پذیر) است، اما همبستگی همچنان قوی است.

به دلیل این پیامدهای عظیم سلامتی، حتی سازمان بهداشت جهانی (WHO) گزارشی در مورد نسبت دور کمر به باسن منتشر کرد. محققان آنها فکر می کنند که نسبت دور کمر به باسن بالاتر از 1.0 می تواند به طور دقیق سلامت قلب و عروق یک زن را پیش بینی کند، آیا آنها دیابت دارند یا نه، و حتی اگر آنها در معرض خطر ابتلا به سرطان های خاص هستند (گزارش).

 

نکته جانبی: جالب توجه است که گزارش WHO همچنین به تفاوت‌های قومیتی در نسبت دور کمر به باسن اشاره می‌کند. آنها به سه مطالعه مختلف اشاره می کنند که نشان می دهد زنان آسیایی تبار به طور طبیعی چربی بیشتری در اطراف اندام های حیاتی کمر خود ذخیره می کنند (چربی احشایی) و بنابراین در مقایسه با زنان اروپایی و آفریقایی از داشتن کمر حتی کوچکتر (از نظر سلامتی) سود می برند. ، و تبار خاورمیانه. این تضمین می کند که چربی احشایی ناسالم به حداقل برسد. بنابراین اگر اصالتاً آسیایی دارید، قطعاً باید هدفتان این باشد که کمر لاغر داشته باشید و بنابراین نسبت کمتری نسبت به اکثر افراد متوسط ​​داشته باشید.

به همین دلیل است که بسیاری از افراد باسن بزرگ و کمر کوچک را در زنان بسیار مطلوب می‌دانند، چه در خود و چه در دیگران. آنها به طور طبیعی به این نشانه های سلامتی، جوانی و ورزشکاری جذب می شوند.

البته این هم در جذابیت تاثیر زیادی دارد. تحقیقات بر طبل بلندی کوبیده است که می گوید  به سادگی سلامتی آشکار است. هر چه واضح تر باشد که شما سالم هستید، جذاب تر به نظر خواهید رسید. (ما در مقاله خود اندام جذاب زنانه در مورد این موضوع به طور گسترده نوشته ایم.) البته، همه اینها در سطح ناخودآگاه و شهودی اتفاق می افتد، و بیشتر مردم متوجه نمی شوند که به طور غریزی جذب نشانگرهای سلامتی می شوند.

این شهود به طرز شگفت انگیزی جهانی است. دوندرا سینگ، محقق و استاد سابق روان‌شناسی از دانشگاه تگزاس، گفت که این قضاوت‌ها در مورد سلامت و جذابیت هم در مردان و هم در زنان، از طیف سنی 18 تا 85 سال یافت می‌شود و در میان پیشینه‌های قومی مختلف متفاوت است. مورد مطالعه (آفریقایی-آمریکایی، آمریکایی مکزیکی، اروپایی آمریکایی) (مطالعه). در دوره های مختلف تاریخ نیز در بر می گیرد. محققان مجسمه های ساخته شده در هند باستان، آفریقا، مصر و یونان را مطالعه کرده اند که نشان دهنده این درک است که زنان نسبت دور کمر به باسن بسیار کمتر از مردان هستند.

 

این به ما نشان می‌دهد که مردان زنانی را که سالم‌ترین نسبت دور کمر به باسن را دارند، جذاب‌ترین زنان می‌دانند. بنابراین اگر نسبت سالم تری بسازید، اندام جذاب زنانه نیز ایجاد خواهید کرد و بالعکس.

در مطالعه دیگری، محققان کشف کردند که زنان هنگام تلاش برای جذاب‌تر به نظر رسیدن شکم خود را «مک می‌کنند» (مطالعه). این نشان می دهد که زنان به طور غریزی درک می کنند که نسبت دور کمر به باسن آنها بر جذابیت آنها تأثیر می گذارد.

سیستم را بازی نکنید

داشتن باسن پهن در کنار یک کمر کوچک بسیار مطلوب است زیرا بسیار سالم است. بله، می‌توانید با تمرکز بر راه‌حل‌های سطحی، مانند کاشت باسن، سیستم را بازی کنید. و طبق یک نظرسنجی آنلاین، بیش از نیمی از زنان مورد بررسی قبل از ارسال در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام (لینک و پیوند) عکس های خود را ویرایش کردند.

اما این کار را نکن! اگر بخواهید آن را در سطحی به جای عمیق تر تعمیر کنید، اغلب چیزی “خاموش” به نظر می رسد. وقتی صحبت از این شاخص های سلامتی به میان می آید، هم مردان و هم زنان، شهود بالایی دارند. همچنین چیزی به نام دره عجیب و غریب وجود دارد، جایی که اگر چیزی تقریباً اما کاملاً طبیعی به نظر نمی رسد، احساس عجیبی به ما می دهد.

فرم بدن یک زن بسیار بیشتر از نسبت دور کمر به باسن او (مطالعه) است. به عنوان مثال، اگر باسن خود را به طور طبیعی با چمباتمه زدن بسازید، در این صورت عضله‌های بزرگ‌تر و عضلات چهارگانه بزرگ‌تر و همچنین عضلات عرضی شکم خود را تقویت خواهید کرد. اگر با حرکت ددلیفت و باسن لگن بزرگ‌تری بسازید، همسترینگ شما همراه با باسن شما رشد خواهد کرد. باز هم، عوامل زیادی وجود دارد که با بزرگتر کردن باسن همراه است.

در مورد کمر باریک هم همینطور است. بین کم وزن بودن و لاغر بودن اما ورزشکار بودن تفاوت وجود دارد.

ما در تمام زندگی خود به اجساد نگاه کرده ایم. ما به طور شهودی درک می کنیم که چه چیزی سالم، ورزشی و جذاب به نظر می رسد. در نتیجه، بهترین راه برای بهبود ظاهر ما این است که خودمان را از درون به بیرون ارتقا دهیم.

بهترین کار این است که به روش واقعی باسن بزرگتر و کمر کوچکتر بسازید – با تمرکز بر قوی تر شدن، تناسب اندام شدن، خوردن یک رژیم غذایی مناسب برای عضله سازی، بهبود سبک زندگی و بهبود عادات خواب.

اندام مورد علاقه اقایان

بهترین نسبت دور کمر به باسن برای اندام جذاب زنانه

پاسخ کوتاه این است که نسبت دور کمر به باسن 0.7 ایده آل است. اولاً، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد نسبت دور کمر به باسن 0.7 چیزی است که برای مردان و زنان سالم‌ترین و جذاب‌ترین به نظر می‌رسد (مطالعه). دوم، این نیز نسبتی است که به طور کلی برای نشان دادن بهترین سلامت کلی در نظر گرفته می شود (مطالعه). در نهایت، یک مطالعه منتشر شده در سال 2010 نشان می دهد که نسبت 0.7 بهترین عاملی است که مراکز پاداش عصبی را در مغز مردان فعال می کند (مطالعه).

پاسخ طولانی این است که به این سادگی نیست. نسبت 0.7 راه حل نهایی نیست. همانطور که در بالا ذکر کردیم، چندین عامل مختلف وجود دارد که به سلامت و جذابیت یک زن کمک می کند.

 

کمر پهن یک زن

اما اول، دو چیز کم و بیش مورد توافق است:

سالم ترین ترکیب بدن، جذاب ترین ترکیب بدن است
نسبت کمر به باسن به طور قابل توجهی کم جذاب ترین در نظر گرفته می شود. (مطالعه)

اینجاست که همه چیز پیچیده می شود: همه زنان ساختار استخوانی یکسانی ندارند. برخی از زنان ساختار استخوانی گسترده تری دارند، برخی دیگر ساختار استخوانی نازک تری دارند. برخی از زنان در دوران بلوغ به دلیل ساختار استخوانی یا الگوهای ذخیره‌سازی چربی بدنشان ساعت شنی شکل می‌گیرند، اما بسیاری اینطور نیستند. چهره های ساعت شنی به طور کلیشه ای زنانه به نظر می رسند، اما در واقع یکی از اندام های کمیاب هستند. اکثر زنانی که شکل های ساعت شنی داشتند مجبور بودند عمداً این منحنی ها را با ورزش و رژیم غذایی ایجاد کنند.

 

کمر باریک یک زن در مقابل حجم باسن

 

این به این معنی است که می‌توان کاملاً سالم بود، با تعادل خوبی از توده عضلانی و چربی بدن، اما ساختار استخوانی داشت که رسیدن به WHR ایده‌آل را سخت‌تر می‌کند. به عنوان مثال، در اینجا زنی وجود دارد که لاغر، قوی و سالم است، اما از نظر ساختاری کمری پهن‌تر دارد:

همچنین ممکن است در حالی که از نظر پزشکی دارای کمبود یا اضافه وزن هستید، نسبت ایده آل را داشته باشید. به عنوان مثال، در اینجا زنی کم وزن است، با مقدار بسیار کمی توده عضلانی و قدرت، اما هنوز نسبت دور کمر به باسن ایده آل است:

بنابراین اگر واقعاً همه چیز در مورد سلامتی است، آیا افراد واقعاً سالم جذاب‌ترین هستند؟ یا این افرادی هستند که از نظر ژنتیکی نسبت‌های بدنی منحنی‌تری دارند؟

برخی از مطالعات نشان می‌دهند که نسبت‌ها مهم‌تر است، چه آن فرد سالم باشد یا نباشد (مطالعه). مطالعات دیگر نشان می‌دهند که داشتن وزن سالم و کمر نسبتاً لاغر بدون توجه به نسبت دور کمر به باسن جذاب‌تر است. (مطالعه).

بر اساس شواهد، ما استدلال می کنیم که شما باید به دنبال بهترین های هر دو جهان باشید. اگر به طور طبیعی باسن کوچک‌تری دارید، ماهیچه‌های بیشتری بسازید تا آنها را گرد کنید و نسبت انحنای بیشتری داشته باشید. شما از مزایای آن عضله نیز بهره مند خواهید شد، و عضله یکی از کم ارزش ترین نشانگرهای سلامت در حال حاضر است (مطالعه). داشتن باسنی “بیش از حد” قوی یا “بیش از حد” ورزشی یا “بیش از حد” دور یک چیز واقعی نیست. یک باسن قوی برای سلامتی شما عالی است، کمردرد را کاهش می دهد، خطر آسیب را کاهش می دهد، ورزشکاری شما را افزایش می دهد و برای ظاهر شما عالی خواهد بود.

بله، برای زنان لاغر طبیعی یا زنانی که به طور طبیعی باسن نازک‌تری دارند، ایجاد باسن پهن‌تر سخت‌تر است. با این حال، حتی زنانی که برای به دست آوردن عضله تلاش می کنند، پتانسیل عضلانی ژنتیکی نسبتا بالایی دارند. علاوه بر این، بیشتر عضله سازی آنها در چند سال اول وزنه زدن (به دلیل پدیده ای به نام افزایش تازه وارد) حاصل می شود.

 

 

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3.5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *