سلامت و زیبایی

چاق شدن و افزایش وزن سریع

چاق شدن و افزایش وزن سریع

کالری ها برای وزن مهم هستند و برخی از غذاها کنترل کردن کالری را برای ما آسان تر می کنند.تغذیه سالم کلید سلامتی و همچنین حفظ وزن سالم است. نه تنها این که چه چیزی و چه مقدار می خوریم بلکه به نظر می رسد که چگونه می خوریم نیز مهم است.در اینجا چند راه سالم برای چاق شدن و افزایش وزن سریع در هنگام کمبود وزن آورده شده است:

بیشتر غذا بخورید وقتی کم وزن هستید،

ممکن است سریعتر احساس سیری کنید. ۵ تا ۶ وعده غذایی کوچکتر در طول روز به جای دو یا سه وعده غذایی بزرگ بخورید. از مکمل های افزایش اشتها  میتونید کمک بگیرید.

اسموتی و شیک را امتحان کنید.

از نوشابه های رژیمی، قهوه و سایر نوشیدنی های کم کالری و ارزش غذایی کم پر نکنید. در عوض، اسموتی ها یا شیک های سالم تهیه شده با شیر و میوه های تازه یا یخ زده بنوشید و مقداری دانه کتان آسیاب شده بپاشید. در برخی موارد، جایگزینی غذای مایع ممکن است توصیه شود.
هنگام نوشیدن مراقب باشید. برخی افراد متوجه می شوند که نوشیدن مایعات قبل از غذا اشتهای آنها را کم می کند. در این صورت، ممکن است بهتر باشد نوشیدنی های پر کالری را همراه با یک وعده غذایی یا میان وعده میل کنید. برای دیگران، نوشیدن 30 دقیقه بعد از غذا، نه همراه با آن، ممکن است موثر باشد.

غذاهای غنی از مواد مغذی را انتخاب کنید.

به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم، نان، پاستا و غلات سبوس دار را انتخاب کنید. میوه ها و سبزیجات؛ محصولات لبنی؛ منابع پروتئین بدون چربی؛ و آجیل و دانه ها. مکمل های تغذیه ای مورد مناسبی برای این امر میباشند.

کالری موالد غذایی خود را بالا ببرید.

آجیل، کره بادام زمینی، پنیر، میوه های خشک و آووکادو را میل کنید. یک میان وعده قبل از خواب، مانند ساندویچ کره بادام زمینی و ژله، یا ساندویچ بسته بندی شده با آووکادو، سبزیجات خرد شده و گوشت بدون چربی یا پنیر میل کنید.
آن را بالا ببرید. برای کالری بیشتر، غذاهای اضافی را به غذاهای خود اضافه کنید – مانند پنیر در کاسه و تخم مرغ همزده، و شیر خشک بدون چربی  این یک برنامه غذایی رایگان برای افزایش وزن هست.

سوپ و خورش.

گهگاهی غذا بخورید حتی زمانی که دچار کمبود وزن هستید، مراقب قند و چربی اضافی باشید. گاه یک تکه پای با بستنی اشکالی ندارد. اما بیشتر خوراکی‌ها باید سالم باشند و علاوه بر کالری، مواد مغذی نیز داشته باشند. مافین های سبوس دار، ماست و گرانولا انتخاب های خوبی هستند.

ورزش.

به ویژه تمرینات قدرتی، می تواند با تقویت عضلات به افزایش وزن شما کمک کند.  همچنین ممکن است اشتهای شما را تحریک کند.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *