سلامت و زیبایی

روش طبیعی و خانگی چاقی صورت

روش طبیعی و خانگی چاقی صورت

اگرچه چاقی فقط در ناحیه صورت کار اسانی نیست، اما افزایش وزن به طور کلی یا بهبود حجم عضلات صورت می تواند صورت فرد را پرتر نشان دهد. برخی ورزش‌ها و روش های طبیعی و خانگی چاقی صورت میتوانند کمک کنند.

شکل صورت افراد به طور طبیعی در طول زندگی تغییر می کند زیرا افزایش سن می تواند منجر به از دست دادن چربی یا  بافت ماهیچه ای صورت شود. شکل صورت نیز می تواند بسته به وزن فعلی بدن فرد و میزان عضله او متفاوت باشد.

برخی از افراد ممکن است بخواهند روی صورت خود وزن اضافه کنند تا ظاهری گردتر، حجیم تر یا پرتر به آن بدهند.

در این مقاله، روش‌های خانگی که افراد می‌توانند با به دست آوردن چربی یا عضله به افزایش حجم صورت کمک کنند بررسی میشوند.

 

1.مواد غذایی سالم

هر کسی که به دنبال افزایش وزن است باید اطمینان حاصل کند که رویکردی سالم در پیش گرفته است. در حالی که اساس افزایش وزن خوردن کالری بیشتر از آنچه بدن در روز می سوزاند است، انتخاب منابع خاصی از این کالری ها به فرد کمک می کند همزمان با افزایش وزن، سالم بماند.
غذاهای غنی از مواد مغذی حاوی چربی های سالم بخورید

برخی از غذاهای سالم که به طور طبیعی کالری بالایی دارند ممکن است به فرد کمک کنند وزن خود را افزایش دهند و صورت خود را چاق تر نگه دارند. گزینه های مختلفی وجود دارد، اما موارد زیر نمونه های خوبی از غذاها برای انتخاب هستند:

دانه ها و آجیل. این منابع انرژی طبیعی کالری بالایی دارند، اما مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و اسیدهای چرب سالم را نیز فراهم می‌کنند و به فرد کمک می‌کنند وزن خود را به روشی سالم افزایش دهند.
شیر. شیر حیوانات معمولاً کالری بیشتری در هر وعده نسبت به نوشیدنی هایی مانند شیرهای گیاهی، چای یا آب میوه دارد. همچنین سرشار از چربی است و حاوی مواد مغذی و مواد معدنی کلیدی است.
ماهی چرب. ماهی های چرب آب سرد مانند سالمون، شاه ماهی و ماهی کاد حاوی کالری بیشتری از چربی های سالم نسبت به سایر انواع ماهی و گوشت هستند. این چربی ها همچنین می توانند سلامت پوست را تقویت کنند، زیرا پوست برای حفظ جوانی به سلول های چربی نیاز دارد.

 

2.محصولات طبیعی را روی پوست بمالید

محصولات موضعی ممکن است پوست را آبرسانی کنند و استفاده طولانی مدت ممکن است از سلول های پوست در برابر پیری محافظت کند و در نتیجه پوستی پرتر و سالم به نظر می رسد.با وجود اینکه برخی افراد معتقدند که محصولات موضعی می توانند باعث افزایش وزن در صورت شوند،، روش‌های رایج زیر معمولاً برای امتحان کردن و ایجاد عوارض جانبی کمی بی‌خطر هستند.

عسل و شکر هر دو مرطوب کننده های طبیعی هستند، به این معنی که رطوبت را از محیط بیرون می کشند و آن را در پوست ذخیره می کنند. با این کار ممکن است ظاهر کامل تری به پوست صورت ببخشند.

عسل همچنین حاوی ویتامین‌ها، آنزیم‌ها و اسیدهای آمینه مفید است. ه عسل با کیفیت بالا همچنین حاوی آنتی اکسیدان های مفیدی است و دارای برخی خواص درمانی پوست است.

استفاده منظم از عسل روی پوست ممکن است به تامین مواد مغذی برای سلول های پوست و محافظت از آنها در برابر آسیب و روش طبیعی و خانگی چاقی صورت باشد.

 

3.روغن ها

استفاده از روغن‌های طبیعی روی صورت با ایجاد گونه‌های پرتر و حجیم‌تر به فرد کمک کند تا ظاهری جوان‌تر داشته باشد.

استفاده از روغن روی صورت به افزایش حجم صورت کمک می کند. با این حال، همانطور که یک مطالعه در مجله بالینی و زیبایی پوست اشاره می کند، اسیدهای چرب ممکن است فضاهای بین خارجی ترین لایه های سلول های پوست را پر کنند.

هنگامی که فرد آنها را به صورت موضعی استفاده می کند، روغن های خاصی ممکن است برای پوست مفید باشند، از جمله:

روغن زیتون
روغن نارگیل
روغن آووکادو
کره شی
روغن بادام
روغن آملا

واکنش پوست هر فردی به روغن های مختلف متفاوت است. هرکسی که قصد استفاده از روغن روی صورت خود را دارد باید ابتدا آن را روی یک قسمت از پوست آزمایش کند تا ببیند آیا باعث واکنش می شود یا هر مشکل دیگری مانند آکنه.

 

4.ماسک های صورت برای چاقی

یک روش طبیعی و خانگی برای چاقی صورت استفاده از ماسک‌های صورت  است که رطوبت را به پوست بیاورند که مخصوصاً برای صورتی که به دلیل پیری لاغر به نظر می‌رسد مفید باشد.

بسیاری از ماسک‌های مختلف فروشگاهی از فرمول‌های خاصی برای مفید بودن پوست استفاده می‌کنند که اغلب شامل موادی مانند:

گلیسرین
اوره
اسید هیالورونیک
لانولین
نفت خام
روغن معدنی

با این حال، افرادی که ترجیح می دهند ماسک صورت خود را بسازند می توانند از مواد طبیعی استفاده کنند، مانند:

سیب
شیر
پاپایا
تخم مرغ
آووکادو
بلغور جو دوسر
موز
خیار

 

5.ورزش یوگا برای تو پر شدن صورت

یوگای صورت نوعی تمرین است که ممکن است به روش طبیعی و خانگی به چاقی صورت کمک کند.

انجام منظم تمرینات صورت ممکن است به افزایش حجم عضلات صورت کمک کند، که می تواند صورت را بزرگتر نشان دهد.

مطالعه‌ای در سال 2018 به بررسی تأثیر ورزش‌های صورت بر ظاهر پیری پرداخت. زنان بین 40 تا 65 سال که یک برنامه تمرینی روتین صورت شامل 32 تمرین به مدت 20 هفته انجام دادند، بهبودهایی را در ساختار صورت خود گزارش کردند. به طور خاص، گونه های بالا تر و پرتر به نظر می رسید.

به همین دلیل افراد از تمرین‌هایی مانند یوگای صورت برای پرکردن گونه‌های خود استفاده میکنند. آنها همچنین می توانند فعالیت های دیگری را که شامل حرکت صورت است، از جمله جویدن آدامس و انجام ماساژ صورت، امتحان کنند.

 

 

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *